Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując możliwego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

produkcja filmów promocyjnych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca mógł osobiście opracować swój osobisty smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on dobry technicznie i prosty.